Handelsbetingelser

Bestilling
Når du bestiller på Lightdoggie skal du være opmærksom på at aftalen ikke anses for endeligt indgået før du modtager en automatisk ordrebekræftelse fra os. Der tages i denne bekræftelse forbehold for udsolgte og/eller udgåede varer samt prisstigninger. Ved væsentlige prisstigninger, forbeholder vi os retten til ophæve ordren. Medmindre andet fremgår af varens titel eller beskrivelse er sproget på dansk. Produktbilleder og beskrivelserne på siden er vejledende, og kan uden varsel ændres af producenten.

Når du handler på Lightdoggie, er den primære kommunikationsform e-mail. Information om ordrer, levering, produkter mm foregår hovedsageligt via e-mail, og sendes til den e-mailadresse, kunden har  angivet på sin profil. Det er kundens ansvar at sikre, at den indtastede e-mail-adresse er korrekt, og at mails fra Lightdoggie ikke sorteres fra som spam. Bemærk, at der med eksempelvis hotmail og lignende tjenester typisk er et spamfilter tilknyttet, som kan sortere automatisk genererede mails fra. Sørg derfor for at kommunikation fra Lightdoggie ikke sorteres fra.

Lightdoggie bruger endvidere e-mail til at sende relevante produktoplysninger ifb med varer du har købt hos os. Det kan være hvis der opstår et generelt problem, som alle købere af en vare skal orienteres om eller andet vigtig information. Du kan altid fravælge denne yderligere information ved at sige nej tak til nyhedsmail på din Lightdoggie-profil.

Alle priser på Lightdoggie er inklusiv moms samt eventuelle andre afgifter ligesom fragten er indregnet i prisen.

Betaling
Du kan betale via bankoverførsel. Som registreret medlem og bruger på Lightdoggie.dk afregnes dine køb løbende i takt med at de bliver leveret. Det betyder, at så snart at vi afsender ordren, hæves betaling for den pågældende leverance fra dit betalingskort. Ved spørgsmål vedrørende din faktura bør du kontakte os på e-mail.

Du modtager advisering pr. e-mail, når vi har afsendt en vare til dig. Evt. indsigelser skal ske indenfor 4 arbejdsdage fra advisering er sendt.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Lightdoggie eller andre har mulighed for at læse dataene.

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb i følge Forbrugeraftaleloven, dog skal varen returneres til os senest 14 dage efter at du har modtaget den. Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Du kan returnere varen og fortryde købet ved at nægte modtagelse på varen, og du kan således fortryde købet ved at overdrage varen til Post Danmark. Varen skal være sendt forsvarligt i beskyttende emballage.Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os.

Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes. Du bedes vedlægge dit reg.- og kontonummer. så vi kan overføre pengene direkte til din konto.

Returvarer håndteres løbende i takt med at de bliver modtaget. Er din vare ikke returneret til dig igen eller hører du ikke fra os inden for 9 dage, bedes du venligst kontakte os.

Returvarer sendes til:
Lightdoggie
Rødtjørnen 53
2791 Dragør

Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. De skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

Du kan som forbruger kræve omlevering varen, at få varen repareret, at få pengene tilbage ved at hæve købet eller afslag i prisen, såfremt reklamationen er berettiget samt at dette ikke medfører urimelige omkostninger for Lightdoggie eller på anden måde er umulig.

Reklamation på varer som ikke indeholder fejl
Lightdoggie modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms.

Vare beskadiget under transport
Modtager du en pakke der har synlige tegn på skader under transport er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering.

Er skaden ikke synlig ved modtagelse kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt skaden opdages.

Refundering af moms
Bemærk venligst at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel proces, og dermed vil påføre os tab pga. af den meget lave avance Lightdoggie sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.